W ramach idei „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem” zainicjowanej przez eTwinning Polska przeprowadziliśmy projekt ‘On My Plate” mający na celu promowanie zdrowego stylu życia oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Tytułowy talerz stanowił powtarzający się motyw w urozmaiconych działaniach projektowych, dzięki którym rozwijaliśmy umiejętności językowe, kreatywność i umiejętność efektywnej współpracy. Porównując zawartość swojego ‘talerza’ z tym, co znależliśmy na ‘talerzach’ partnerów z Grecji, Hiszpanii, Włoch, Rumunii oraz Turcji nadaliśmy projektowi wymiar interkulturowy. Przeprowadziliśmy kampanię ‘Share Your Plate” uświadamiającą uczestnikom m.in. jak można zredukować marnotrawstwo żywności. Sztuczna inteligencja też była ‘on our plates’.
Jeśli masz nadmiar żywności i nie wiesz co z nią zrobić, nie marnuj! Zeskanuj poniższy kod QR i znajdż jadłodzielnię, gdzie możesz podzielić się jedzeniem. Pamiętaj – karma wraca!
Otwierasz lodówkę i widzisz… same resztki? Nie marnuj! Zerknij do naszego ebooka, gdzie znajdziesz ciekawe przepisy na dania z resztek. Pomógł nam je stworzyć Chef Albert – nasz wirtualny AI ekspert od ‘zero waste’.
Odwiedż naszą wirtualną galerię – tutaj z pewnością znajdziesz pomysł na to, jak zastosować politykę ‘zero waste’ w swoim życiu.
We wrześniu 2024 ruszyliśmy z nowym projektem - GrAInY TrAInY. 9 nauczycieli i 404 uczniów z 6 krajów: Hiszpanii (Kraj Basków), Portugalii, Rumunii, Włoch, Turcji i ...Tunezji współpracować będzie nad super ciekawymi zadaniami projektowymi wykorzystując rewalacyjne narzędzia TIK, w tym AI. Szczegóły wkrótce.
Walls & Calls to projekt eTwinning . w którym uczestniczyli, od stycznia do czerwca 2024r., uczniowie klasy 1b, współpracując z innymi klasami polskimi i francuskimi. W projekcie udział brało 6 polskich i 6 francuskich szkół, realizowany był w ramach programu „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem.” Dlaczego „Walls’? Ponieważ uczyliśmy się o Famous Walls (znanych murach i ścianach), Banksym i opowiedzieliśmy sobie o muralach, które udało nam się znaleźć w naszych okolicach. A „Calls’? – gdyż stworzyliśmy murale z wellbeingowym przesłaniem, prezentując, jak kultura i sport wpływają pozytywnie na nasz dobrostan. Do tworzenia murali wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję i świetnie bawiliśmy się wydając jej polecenia w języku angielskim, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty.
Rok szkolny 2023/24 zaowocował kolejnym inspirującym projektem eTwinning o interesującym tytule – BrAInY. BrAIny to akronim, w którym B oznacza BOXES - działania projektowe zostały zorganizowane w tematyczne pudełka w oparciu o preferencje uczniów - wybierając swoje ulubione pudełko, uczeń wybierał jeden z 12 międzynarodowych zespołów. R oznacza SZACUNEK dla innych ludzi, kultur i praw autorskich. AI oznacza SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ wykorzystywaną do zwiększania kreatywności. N oznacza NETIZENSHIP. Wreszcie, Y jest interpretowane jako "YOU(TH)", ponieważ skupiliśmy się na interakcji i współpracy między młodymi uczestnikami oraz znaczeniu ich głosu w wyborach do UE. Projekt pozwolił uczniom wzbogacić wiedzę na różne tematy związane z ich zainteresowaniami (sztuka, muzyka, ekologia, film, sport itp.) oraz rozwinąć umiejętności i kompetencje, podczas gdy działania projektowe zawierały element zaskoczenia, dzięki czemu proces uczenia się można zdefiniować jako "wyjście z pudełka". Otwierając pudełka, uczniowie stanęli przed motywującymi zadaniami, które wymagały kreatywnych rozwiązań, rozwiązań w stylu BrAInY ( z ang. - 'bystry').
W trakcie projektu współpracowaliśmy z wieloma europejskimi szkołami: z Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii (Kraj Basków i Santander), Portugalii, Rumunii, Turcji, Węgier i Włoch, było więc bardzo międzynarodowo.
Na czym polegały nasze działania projektowe? Próbkę dostaniecie podążając za kodami QR umieszczonymi na poniższych posterach.
MAMY TO! Nasz zeszłoroczny projekt - Comp@ss - zajął II miejsce w Konkursie Nasz Projekt eTwinning, w kategorii Ambasador eTwinning. Nasz projektowy Comp@ss poprowadził nas we właściwym kierunku, a projektowa trasa w międzynarodowym towarzystwie usłana była kreatywnymi zadaniami. Brawo MY!
JESTEŚMY SZKOŁĄ eTWINNING 2023-24!
Z olbrzymią przyjemnością informujemy, że zostaliśmy wyróżnieni Odznaką Szkoły eTwinning. Łącznie Odznakę przyznano 4485 szkołom, w tym 78 polskim placówkom. A wśród nich – MY – już po raz trzeci! Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Kolejny rok Kopernika z eTwinning za nami. Kończymy go w wielkim stylu: Odznaką Szkoły eTwinning (uzyskaną już po raz trzeci!) oraz Europejską Odznaką Jakości za projekt ‘I Have a DREAM’. Świętujemy razem z partnerami z Czech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Węgier i Włoch. Comp@ss (to tytuł naszego projektu zrealizowanego w roku szkolnym 2022/23) wskazywał nam kierunki: North (Nature, Netizenship); East (Emotions); South (Sustainability, Society, Spring); West (Wellbeing and technology), podążając za którymi odbyliśmy ciekawą międzynarodową podróż aż dotarliśmy do celu, a jest nim… wirtualny Comp@ss Summer Camp. Siedzimy sobie teraz wokół ogniska, w międzynarodowym towarzystwie, oglądając pożegnalne filmiki nagrane przez uczniów uczestniczących w projekcie. I jesteśmy dumni ze swoich!
Zapraszamy do odwiedzenia strony projektowej.
FROM FRAMES TO GAMES
Dobiega końca nasz krótki, aczkolwiek intensywny projekt eTwinning zatytułowany „From Frames to Games”, w którym uczestniczyły szkoły z Polski, Portugalii, Hiszpanii i Turcji. Projekt realizowany był w ramach inicjatywy „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem.”
Czym się zajmowaliśmy? Oczywiście rozpoczęliśmy od „Frames” – w ramkach o różnych kształtach, rozmiarach i kolorach przedstawiliśmy swoje osobowości, zainteresowania, talenty, jak i ulubione gry. Przeglądając ramki innych uczestników projektu dużo o sobie dowiedzieliśmy się nawzajem, niejednokrotnie odkrywając „bratnie dusze.”
„Games Through Generations and Cultures’ to zadanie projektowe, w którym przeprowadzaliśmy wywiady z przedstawicielami starszego pokolenia na temat gier, w które grywali będąc nastolatkami. Rodzice i dziadkowie chętnie opowiedzieli nam o grywalizacji za swoich młodzieńczych lat, a współpracując w międzynarodowych teamach z ciekawością porównywaliśmy, które gry były znane międzynarodowo, a które – charakterystyczne dla danego kraju.
eBook stworzony przez Culture Vultures da Wam pewien obraz naszych odkryć. A może w przyszłości zrealizujemy projekt rewitalizujący te interesujące, a czasami zapomniane już gry?
Stworzyliśmy też swoje własne mini-gry edukacyjne przygotowując pytania w międzynarodowych teamach. Zapraszamy do odwiedzenia naszego Spatial Gaming Roomu – link tutaj. Przydatny będzie czytnik kodów QR.
Wraz z początkiem roku szkolenego wystartowaliśmy z nowym projektem eTwinning - Comp@ss. Ciekawe zadania projektowe, liczne wyzwania a wszystko to w doborowym międzynarodowym towarzystwie - wraz z partnerami z Czech, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Węgier, Włoch oraz Turcji. Sprawdzona ekipa - z nimi z pewnością podążać będziemy we właściwym kierunku! Różo wiatrów prowadź!
Tutaj zwiastun naszego projektu.
Nasz Erasmus+/eTwinning projekt zatytułowany Education4You - Edu4U dobiegł końca. Pomimo nie zawsze sprzyjających wydarzeń, z którymi przyszło nam się zmierzyć (pandemia, wojna w Ukrainie) i które bardzo wpłynęły na nasze życie, udało nam się zrealizować wszystkie zaplanowane działania projektowe. Z naszymi partnerami z Czech, Islandii oraz Portugalii współpracowaliśmy nie tylko online, pracując nad tematyką związaną z Celami Zrównoważonego Rozwoju, ale i on-site, podczas wymian w krajach partnerskich. To były niezapomniane chwile, pełne nowych doświadczeń a ich klimat możecie poczuć odwiedzając naszą stronę projektową oraz Wakelet.
“I have a DREAM" to multidyscyplinarny projekt eTwinning skierowany do uczniów szkół średnich. Ponad 400 uczniów, 16 nauczycieli z 11 szkół w 9 krajach wspólnie rozwijało umiejętności komunikacyjne i informatyczne oraz pozytywne nastawienie do świata: przeszłego, obecnego i przyszłego.Tytułowy DREAM przedstawia idee, na których skupiliśmy się w projekcie: D - Design – idealną szkoołę/ idealny świat, R - Respect- szacunek dla przeszłości, praw człowieka i praw autorskich; E - empatia wobec drugiego człowieka i planety; A - Actions - działania podnoszące świadomości na temat ważnych problemów lokalnych i globalnych; M - motywacja przez wyzwania organizowane przez nasz międzynarodowy Dream Team.
Marzyć jest zawsze miło, a jeśli marzy się w DREAM TEAMie, to pewne, że marzenia się spełnią! Dotarliśmy do końca projektu, zamknęliśmy ‘virtual lockers’ uprzednio wypełniające je wszystkim tym, czego nauczyliśmy się współpracując w międzynarodowych teamach. Hasło na przyszłość: DREAM BIG!
Odwiedź naszą stronę – dowiesz się, jak wspólnie realizowaliśmy nasze marzenia!
W ramach lekcji wychowawczych klasa 1c realzowała projekt eTwinning „eTEAM – z empatią nam do twarzy.” Współpracowaliśmy ze szkołami z całej Polski. Na początku projektu poznaliśmy się podając sobie „empatyczną dłoń”. Uczestniczyliśmy w zajęciach „Twarzą w twarz z dyskryminacją” korzystając z platformy „Stories That Move.” Dyskutowaliśmy w międzyszkolnych forach na temat 11 przykazania Mariana Turskiego - „Nie bądź obojętny.” Tworzyliśmy plakaty, komiksy, chmury wyrazowe, wiersze, a nasze prace zagościły na wirtualnej wystawie ‘eTEAM – z empatią nam do twarzy.” Zapraszamy do odwiedzenia naszej wystawy.
I have a DREAM to tytuł naszego projektu eTwinning, który realizujemy w roku szkolnym 2021/22. Wspólna wirtualna podróż na pokładzie eTwTRAIN tak nas wciągnęła, że postanowiliśmy kontynuować współpracę z naszym DREAM TEAMem czyli parterami z Austrii, Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Turcji oraz Włoch. O takim teamie można tylko marzyć, a jeśli jest się jego częścią, to marzenia mają olbrzymi wymiar. Hasło przewodnie na ten rok: DREAM BIG!
Stacja: SUKCES!
Z ogromną przyjemnością przekazujemy te fantastyczne wieści: nasz projekt eTWTRAIN zdobył I miejsce w Europie w kategorii wiekowej 16-19! To była cudowna podróż. Szczegóły znajdziecie na stronie eTwinning.
eTwTRAIN dotarł do stacji końcowej – to była cudowna podróż ze wspaniałymi współpasażerami. Było poważnie, wesoło, edukacyjnie i rozrywkowo. Zatrzymaliśmy się na kilku stacjach: Home Station, Art. Station, Current Events Station, Slow Station i Farewell Station. Każda inna, każda powitała nas ciekawymi wyzwaniami, z pewnością nie było czasu na nudę. Walizki można już rozpakować, ale wspomnienia z nami zostają…
Zapraszamy do przeglądania naszej relacji w formie kolekcji Wakelet.
Informacje na temat naszych partnerów projektowych, z którymi spotkaliśmy się w trakcie podróży po Europie znajdziecie na stronie eTwTRAIN. Działo się! Ale wiadomo: "Świat jest książką, Ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę." / Św. Augustyn/
Czy w okresie pandemii można swobodnie podróżować? Oczywiście, że tak! A jak? – Wirtualnie!
W taką wirtualną podróż, w ramach projektu eTwinning „Z pamiętnika e(ko) podróżnika,” udali się nasi uczniowie: Zuzia z 3c oraz Marta, Zuzia i Bartek z 3b. Wraz z uczniami z partnerskich szkół podróżowaliśmy po Dąbrowie Górniczej, Bytomiu, Włoszczowej, Tychach, Cieszynie, Zabrzu, Pułtusku, Wiśle i, oczywiście, Rybniku, a nasze wrażenia z tej niezapomnianej przygody spisaliśmy we wspólnym e-pamiętniku. Nasze dzieło to opis drugiej wizyty w Dąbrowie Górniczej, nasze miasto natomiast przedstawił team z cieszyńskiego Kopernika. Zapraszamy do lektury!
We wrześniu ruszył nasz nowy projekt eTwinning: eTw-TRAIN, a wraz z nim – wyruszyliśmy w wirtualną podróż po Europie. 14 nauczycieli i 326 uczniów z Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii, Kraju Basków, Portugalii, Węgier, Włoch oraz Turcji. No i my – Kopernik. To z pewnością będzie niezapomniana podróż.
W ramach zajęć, m.in. pakowaliśmy walizki.
Pierwszy postój: Europejski Dzień Języków Obcych świętowaliśmy z partnerami projektowymi tworząc wspólnie wielojęzyczny słownik: Multilingual TRAIN Dictionary i nagrywając filmiki prezentujące nasze umiejętności językowe.
Są wśród nas i agencji do specjalnych zadań językowych. Co więcej, mają certyfikat potwierdzający udział w misji językowej! Gratulacje!
Klasa 2c zajrzała dziś do walizek Hiszpanów: co ciekawego spakowali? Dopasowanie 27 walizek do ich właścicieli to niezłe wyzwanie! I świetna zabawa!
Zajrzycie do galerii poniżej i sprawdźcie jak nam idzie!
Nasze projekty Erasmus+/eTwinning w roku szkolnym 2019/20
Edu4U eTwinning/Erasmus+ project – Tabor Training Event
Po pełnym wrażeń dniu spędzonym w Pradze – w charakterze poszukiwaczy skarbów zbierających średniowieczne monety w najpiękniejszych miejscach stolicy Czech oraz po wizycie w Muzeum Zmysłów, które dostarczyło nam wielu niezapomnianych doznań nadszedł czas pożegnania. Ale na krótko – już za miesiąc spotykamy się w Polsce Czesi spisali się na medal – wszystko HIGH QUALITY – w tym warsztaty z kodowania: ozoboty i Micro:bits w akcji Tak więc przed nami prawdziwe wyzwanie: pracowity miesiąc, żeby dorównać naszym czeskim partnerom i zorganizować równie ciekawy event w Rybniku dla naszych przyjaciół z Czech, Islandii i Portugalii.
W ramach projektu eTwinning/Erasmus+ zatytułowanego Edu4U grupa Kopernika przebywa na wymianie w partnerskiej szkole w Taborze, gdzie, wspólnie z uczniami czeskimi, islandzkimi i portugalskimi nabywa nowe doświadczenia oraz rozwija umiejętności językowe i ICT realizując założenia projektowe. Za nami debata (Cele Zrównoważonego Rozwoju – Quality Education), prezentacje, outdoor learning (bunkry – byliśmy nawet wewnątrz – oryginalne urządzenia i sprzęt militarny przeniosły nas w przeszłość; szlak leśny z ciekawymi wyzwaniami – zadania zaliczone na 100% + udało nam się nie zgubić = sukces ; muzeum w Slavonicach). I to nie koniec atrakcji: warsztaty ceramiczne w Maříž to kolejne wyzwanie: wymaga skupienia, zaangażowania i kreatywności Daliśmy radę.
DEMO PARTY w kampanii SAFER INTERNET DAY 2020!
Działo się! Prezentacja ‘Online Personalities,’ gra Quizizz Copyright or Copywrong?, postery… To wszystko w ramach przesłania ‘together for a better internet.’
Rok szkolny 2019/2020
Z przyjemnością prezentujemy efekt naszej współpracy w ramach projektu eTwinning – Demo Party
Grudniowe odliczanie czas zacząć! Zapraszamy do „lektury” naszego KALENDARZA ADWENTOWEGO, który powstał na bazie współpracy w ramach projektu eTwinning – Demo Party
Link do kalendarza adwentowego
Demo Party! Wystartowaliśmy! W zeszłym tygodniu odbyły się pierwsze w tym roku live sessions w ramach naszego projektu eTwinning. Klasy 2b, 2c oraz 3c spotkały się z online z uczniami hiszpańskiej szkoły Koldo Mitxelena z Vitoria-Gasteiz. Zapowiada się świetna współpraca – będzie się działo .
Eu Code Week nie przeszedł bez echa w Koperniku. Uczniowie klasy 2b z łatwością poradzili sobie z wirtualnym escape roomem. Europeana Treasure Hunt to nasze zadanie przygotowane w ramach projektu eTwinning – Demo Party.
Z przyjemnością informujemy, iż aż 3 nasze projekty eTwinning otrzymały Europejską Odznakę Jakości: Be the Change, Take the Challenge 1819, Key of Life: Biology oraz Words, words, words… Gratulujemy sukcesu uczniom i nauczycielom
W ramach projektu eTwinning zatytułowanego Demo Party, w dniu 5 listopada klasa 3c spotkała się online z naszymi nowymi partnerami – uczniami austriackiej szkoły Die WI’MO z Klagenfurtu. Spotkanie było bardzo międzynarodowe, gdyż uczestniczyli w nim również Ulash i Berkay – uczniowie tureccy, którzy aktualnie przebywają w naszej szkole w ramach wymiany długoterminowej (projekt Erasmus+ EuroSpot)
Będzie się działo – to będzie rok obfitujący w projekty, wymiany, spotkania i ciekawe działania w ramach programów Erasmus+ i eTwinning.
Drugi już rok, wraz z partnerami z Turcji i Włoch, pracujemy w projekcie EuroSpot. We wrześniu 3 nauczycieli brało udział w szkoleniu na temat dziedzictwa kulturowego oraz nauczania metodą Flipped Learning, które miało miejsce w tureckiej miejscowości Zonguldak. Obecnie 8 uczniów pod opieką p. Sylwii Janickiej oraz p. Małgorzaty Szołtysek uczestniczy w wymianie w Bronte, ciesząc się sycylijskim klimatem. Więcej o projekcie w prezentacji Sway.
Startujemy również z nowym projektem Erasmus+/eTwinning zatytułowanym Edu4U. Zapowiada się ciekawa współpraca z partnerami z Czech, Islandii oraz Portugalii. Zwiastun projektu tutaj.
Demo Party to nasz nowy projekt eTwinning – 22 nauczycieli i 416 uczniów z Austrii, Czech, Chorwacji, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Turcji, Węgier oraz Włoch podjęło wyzwanie – w tym roku uczymy się razem!
Kopernik na konferencji eTwinning Schools w Dublinie
W zeszłym roku, w pierwszej edycji konkursu, IV LO uzyskało Europejską Odznakę „Szkoła eTwinning”, jako jedyna rybnicka placówka. W tegorocznej edycji odznaka została przyznana 1004 szkołom europejskim, w tym 39 polskim placówkom, aktualnie jesteśmy więc w gronie 109 polskich szkół, które mogą poszczycić się tym prestiżowym tytułem. Jest to wyróżnienie przyznawane za „zaangażowanie, oddanie i poświęcenie – nie tylko poszczególnych nauczycieli, ale całych zespołów nauczycieli i dyrektorów szkół z konkretnych placówek.” (źródło: etwinning.pl)
Nagrodzone szkoły uznawane są za liderów w następujących dziedzinach:
– praktyki cyfrowe
– eSafety
– innowacyjne i kreatywne podejście do nauczania
– promowanie ciągłego rozwoju zawodowego nauczycieli
– promowanie idei uczenia się przez współpracę wśród uczniów i kadry
Szkoła zaproszona została do udziału w eTwinning Schools Thematic Conference, która miała miejsce w Dublinie w maju 2019 r. Łącznie uczestniczyło w niej 250 eTwinnerów z całej Europy i tylko 11 przedstawicieli polskich szkół – wśród nich Kopernik.
20 marca 2019
Erasmus+ i eTwinning projekt
W dniu 20 marca uczestnicy projektu EuroSpot uczestniczyli w warsztatach językowych, w trakcie których nauczyli się, pod okiem p. Małgorzaty Herok i Katarzyny Siwczak, jak utworzyć Learning Diary przy użyciu narzędzi ICT. Pierwsze posty już zostały dodane.
15 marca 2019
Erasmus+ i eTwinning projekt
W dniu 15 marca uczniowie klas pierwszych odwiedzili Kopalnię Ignacy, gdzie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez p. Małgorzatę Płoszaj. W ten sposób zgromadzili informacje i zdjęcia, które wykorzystane zostaną w mobilnej aplikacji EuroSpot.
6 marca 2019
5 lutego 2019
Safer Internet Day 2019 – w Koperniku też działaliśmy “together for a better internet”. A to w ramach projektu eTwinning “Words, words, words…”
22 stycznia 2019
Odręcznie, zwyczajnie piórem lub długopisem pisaliśmy listy do naszych przyjaciół z Santander. Letters - a thing of the past? Chyba nie, skoro tak bardzo nadal cieszą:)
9 stycznia 2019
W dniu 9 stycznia uczniowie klasy 1b uczestniczyli w projekcie Live Classes organizowanym przez Pearson i BBC. Lekcja poprowadzona online przez Johna Wolfa to dla nas nowe, ciekawe doświadczenie.
21 listopada 2018
W ramach projektu eTwinning “Words, words, words…,” klasa 3a spotkała się online z partnerami ze słowackiej Žiliny. Czy wiecie, że słowo “Rybnik” istnieje również w języku słowackim i oznacza “staw”? Wiemy już, czym są Bryndzové Halušky i Trdelník, teraz musimy jeszcze wybrać się na Słowację, aby spróbować, jak smakują:) To było nasze pierwsze spotkanie, ale z pewnością nie ostatnie!
19 listopada 2018
To były wrażenia! W dniu dzisiejszym klasa 1b udała się z wirtualną eTwinningową wizytą do Rzymu – a konkretniej do partnerskiego liceum Aristotele. Właśnie rozpoczęliśmy nasze spotkanie online, a tu – surprise – niespodziewany próbny alarm przeciwpożarowy u naszych przyjaciół. Włosi ewakuowali się w takim pośpiechu, że nie rozłączyli się z nami, tak więc i my ewakuowaliśmy się z nimi – wirtualnie! Po całej akcji szczęśliwie wrócili do klasy i już bez przygód mogliśmy kontynuować konwersacje – świetne połączenia i świetny angielski! I świetnie, że mamy takich przyjaciół!
18 listopada 2018
W ramach projektu eTwinning “Words, words, words…” klasa 3c spotkała się w czwartek 15 listopada z uczniami belgijskimi z partnerskiej szkoły Sint-Ursula-Instituut w Antwerpii. Było to już nasze drugie spotkanie online; tym razem w szczegółach opowiedzieliśmy sobie o naszych szkołach i rozkładach zajęć. Belgijski system edukacyjny jest bardzo interesujący, ale jednak pozostaniemy przy swoim – lekcje są krótsze:) Nie obyło się też bez ekspresowej lekcji języków ojczystych – próby powtórzenia różnych zwrotów to zawsze gwarancja dobrej zabawy w czasie naszych sesji!
22 października 2018
Great news! DWA nasze projekty eTwinning: Be the Change, Take the Challenge oraz GSkype Me Your Story uzyskały Europejską Odznakę Jakości. Jesteśmy z siebie dumni!
“Impossible is nothing” – udowodnili uczniowie klasy 1b w dniu 8 października. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu na spotkanie z partnerami z IIS „8 Marzo-K. Lorenz”, nasze lekcje angielskiego nie do końca się zbiegały, ale od czego są przerwy, jak nie od zawierania eTwinningowych przyjaźni? W szczególności długie przerwy… to początki długich przyjaźni!
Projekt „Be the Change, Take the Challenge” edycja 2018/19 – wyzwanie podjęte!
Z przyjemnością informujemy, iż Kopernik jest uczestnikiem kolejnego globalnego projektu międzynarodowego zatytułowanego Be the Change, Take the Challenge. Do projektu przystąpiło ponad 80 szkół z całego świata, z których większość to nasi zeszłoroczni partnerzy w projekcie ”The Universe Is Made of Tiny Stories”. Zapraszamy do obejrzenia zwiastuna utworzonego przez głównego koordynatora projektu, p. Barbarę Zielonkę – Polkę mieszkającą i pracującą w Norwegii:
Rozpędu nabiera również nasz projekt ”Skype Me Your Story”, w ramach którego uczyć będziemy się angielskiego w trakcie Skype sessions odbywających się w naszych nowych pracowniach językowych.