2023/24

Walls & Calls to projekt eTwinning . w którym uczestniczyli, od stycznia do czerwca 2024r.,  uczniowie klasy 1b, współpracując z innymi klasami polskimi i francuskimi. W projekcie udział brało 6 polskich i 6 francuskich szkół, realizowany był w ramach programu „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem.” Dlaczego „Walls’? Ponieważ uczyliśmy się o Famous Walls (znanych murach i ścianach), Banksym i opowiedzieliśmy sobie o muralach, które udało nam się znaleźć w naszych okolicach. A „Calls’? – gdyż stworzyliśmy murale z wellbeingowym przesłaniem, prezentując, jak kultura i sport wpływają pozytywnie na nasz dobrostan. Do tworzenia murali wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję i świetnie bawiliśmy się wydając jej polecenia w języku angielskim, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty.

Rok szkolny 2023/24 zaowocował kolejnym inspirującym projektem eTwinning o interesującym tytule – BrAInY. BrAIny to akronim, w którym B oznacza BOXES - działania projektowe zostały zorganizowane w tematyczne pudełka w oparciu o preferencje uczniów - wybierając swoje ulubione pudełko, uczeń wybierał jeden z 12 międzynarodowych zespołów. R oznacza SZACUNEK dla innych ludzi, kultur i praw autorskich. AI oznacza SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ wykorzystywaną do zwiększania kreatywności. N oznacza NETIZENSHIP. Wreszcie, Y jest interpretowane jako "YOU(TH)", ponieważ skupiliśmy się na interakcji i współpracy między młodymi uczestnikami oraz znaczeniu ich głosu w wyborach do UE. Projekt pozwolił uczniom wzbogacić wiedzę na różne tematy związane z ich zainteresowaniami (sztuka, muzyka, ekologia, film, sport itp.) oraz rozwinąć umiejętności i kompetencje, podczas gdy działania projektowe zawierały element zaskoczenia, dzięki czemu proces uczenia się można zdefiniować jako "wyjście z pudełka". Otwierając pudełka, uczniowie stanęli przed motywującymi zadaniami, które wymagały kreatywnych rozwiązań, rozwiązań w stylu BrAInY ( z ang. - 'bystry').

W trakcie projektu współpracowaliśmy z wieloma europejskimi szkołami: z Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii (Kraj Basków i Santander), Portugalii, Rumunii, Turcji, Węgier i Włoch, było więc bardzo międzynarodowo.

Na czym polegały nasze działania projektowe? Próbkę dostaniecie podążając za kodami QR umieszczonymi na poniższych posterach.

MAMY TO! Nasz zeszłoroczny projekt - Comp@ss - zajął II miejsce w Konkursie Nasz Projekt eTwinning, w kategorii Ambasador eTwinning. Nasz projektowy Comp@ss poprowadził nas we właściwym kierunku, a projektowa trasa w międzynarodowym towarzystwie usłana była kreatywnymi zadaniami. Brawo MY!

JESTEŚMY SZKOŁĄ eTWINNING 2023-24!


Z olbrzymią przyjemnością informujemy, że zostaliśmy wyróżnieni Odznaką Szkoły eTwinning. Łącznie Odznakę przyznano 4485 szkołom, w tym 78 polskim placówkom. A wśród nich – MY – już po raz trzeci! Więcej informacji znajdziecie tutaj.

2022/23

Kolejny rok Kopernika z eTwinning za nami. Kończymy go w wielkim stylu: Odznaką Szkoły eTwinning (uzyskaną już po raz trzeci!) oraz Europejską Odznaką Jakości za projekt ‘I Have a DREAM’. Świętujemy razem z partnerami z Czech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Węgier i Włoch. Comp@ss (to tytuł naszego projektu zrealizowanego w roku szkolnym 2022/23) wskazywał nam kierunki: North (Nature, Netizenship); East (Emotions); South (Sustainability, Society, Spring); West (Wellbeing and technology), podążając za którymi odbyliśmy ciekawą międzynarodową podróż aż dotarliśmy do celu, a jest nim… wirtualny Comp@ss Summer Camp. Siedzimy sobie teraz wokół ogniska, w międzynarodowym towarzystwie, oglądając pożegnalne filmiki nagrane przez uczniów uczestniczących w projekcie. I jesteśmy dumni ze swoich!

Zapraszamy do odwiedzenia strony projektowej.

FROM FRAMES TO GAMES

Dobiega końca nasz krótki, aczkolwiek intensywny projekt eTwinning zatytułowany „From Frames to Games”,  w którym uczestniczyły szkoły z Polski, Portugalii, Hiszpanii i Turcji. Projekt realizowany był w ramach inicjatywy „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem.”

Czym się zajmowaliśmy? Oczywiście rozpoczęliśmy od „Frames” – w ramkach o różnych kształtach, rozmiarach i kolorach przedstawiliśmy swoje osobowości, zainteresowania, talenty, jak i ulubione gry. Przeglądając ramki innych uczestników projektu dużo o sobie dowiedzieliśmy się nawzajem, niejednokrotnie odkrywając „bratnie dusze.”

 „Games Through Generations and Cultures’ to zadanie projektowe, w którym przeprowadzaliśmy wywiady z przedstawicielami starszego pokolenia na temat gier, w które grywali będąc nastolatkami. Rodzice i dziadkowie chętnie opowiedzieli nam o grywalizacji za swoich młodzieńczych lat, a współpracując w międzynarodowych teamach z ciekawością porównywaliśmy, które gry były znane międzynarodowo, a które – charakterystyczne dla danego kraju.

eBook stworzony przez Culture Vultures da Wam pewien obraz naszych odkryć. A może w przyszłości zrealizujemy projekt rewitalizujący te interesujące, a czasami zapomniane już gry?

Stworzyliśmy też swoje własne mini-gry edukacyjne przygotowując pytania w międzynarodowych teamach. Zapraszamy do odwiedzenia naszego Spatial Gaming Roomu – link tutaj. Przydatny będzie czytnik kodów QR.

 

Wraz z początkiem roku szkolenego wystartowaliśmy z nowym projektem eTwinning - Comp@ss. Ciekawe zadania projektowe, liczne wyzwania a wszystko to w doborowym międzynarodowym towarzystwie - wraz z partnerami z Czech, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Węgier, Włoch oraz Turcji. Sprawdzona ekipa - z nimi z pewnością podążać będziemy we właściwym kierunku! Różo wiatrów prowadź!

Tutaj zwiastun naszego projektu.

Obraz przedstawia tytuł projektu - Comp@ss, różę wiaatrów - symbol projektu oraz logo eTwinning.

Nasz Erasmus+/eTwinning projekt zatytułowany Education4You - Edu4U dobiegł końca. Pomimo nie zawsze sprzyjających wydarzeń, z którymi przyszło nam się zmierzyć (pandemia, wojna w Ukrainie) i które bardzo wpłynęły na nasze życie, udało nam się zrealizować wszystkie zaplanowane działania projektowe. Z naszymi partnerami z Czech, Islandii oraz Portugalii współpracowaliśmy nie tylko online, pracując nad tematyką związaną z Celami Zrównoważonego Rozwoju, ale i on-site, podczas wymian w krajach partnerskich. To były niezapomniane chwile, pełne nowych doświadczeń a ich klimat możecie poczuć odwiedzając naszą stronę projektową oraz Wakelet.

 

2021/2022

“I have a DREAM" to multidyscyplinarny projekt eTwinning skierowany do uczniów szkół średnich. Ponad 400 uczniów, 16 nauczycieli z 11 szkół w 9 krajach wspólnie rozwijało umiejętności komunikacyjne i informatyczne oraz pozytywne nastawienie do świata: przeszłego, obecnego i przyszłego.Tytułowy DREAM przedstawia idee, na których skupiliśmy się w projekcie: D - Design – idealną szkoołę/ idealny świat, R - Respect-  szacunek dla przeszłości, praw człowieka i praw autorskich; E - empatia wobec drugiego człowieka i planety; A - Actions - działania podnoszące  świadomości na temat ważnych problemów lokalnych i globalnych; M - motywacja przez wyzwania organizowane przez nasz międzynarodowy Dream Team.

Marzyć jest zawsze miło, a jeśli marzy się w DREAM TEAMie, to pewne, że marzenia się spełnią! Dotarliśmy do końca projektu, zamknęliśmy ‘virtual lockers’ uprzednio wypełniające je wszystkim tym, czego nauczyliśmy się współpracując w międzynarodowych teamach. Hasło na przyszłość: DREAM BIG!

Odwiedź naszą stronę – dowiesz się, jak wspólnie realizowaliśmy nasze marzenia!

W ramach lekcji wychowawczych klasa 1c realzowała projekt eTwinning „eTEAM – z empatią nam do twarzy.” Współpracowaliśmy ze szkołami z całej Polski. Na początku projektu poznaliśmy się podając sobie „empatyczną dłoń”. Uczestniczyliśmy w zajęciach „Twarzą w twarz z dyskryminacją” korzystając z platformy „Stories That Move.” Dyskutowaliśmy w międzyszkolnych forach na temat 11 przykazania Mariana Turskiego  - „Nie bądź obojętny.” Tworzyliśmy plakaty, komiksy, chmury wyrazowe, wiersze, a nasze prace zagościły na wirtualnej wystawie ‘eTEAM – z empatią nam do twarzy.” Zapraszamy do odwiedzenia naszej wystawy.

 

I have a DREAM to tytuł naszego projektu eTwinning, który realizujemy w roku szkolnym 2021/22. Wspólna wirtualna podróż na pokładzie eTwTRAIN tak nas wciągnęła, że postanowiliśmy kontynuować współpracę z naszym DREAM TEAMem czyli parterami z Austrii, Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Turcji oraz Włoch. O takim teamie można tylko marzyć, a jeśli jest się jego częścią, to marzenia mają olbrzymi wymiar. Hasło przewodnie na ten rok: DREAM BIG!

Stacja: SUKCES!

Z ogromną przyjemnością przekazujemy te fantastyczne wieści: nasz projekt eTWTRAIN zdobył I miejsce w Europie w kategorii wiekowej 16-19! To była cudowna podróż. Szczegóły znajdziecie na stronie eTwinning.

eTwTRAIN dotarł do stacji końcowej – to była cudowna podróż ze wspaniałymi współpasażerami. Było poważnie, wesoło, edukacyjnie i rozrywkowo. Zatrzymaliśmy się na kilku stacjach: Home Station, Art. Station, Current Events Station, Slow Station i Farewell Station. Każda inna, każda powitała nas ciekawymi wyzwaniami, z pewnością nie było czasu na nudę. Walizki można już rozpakować, ale wspomnienia z nami zostają…

Zapraszamy do przeglądania naszej relacji w formie kolekcji Wakelet.

Informacje na temat naszych partnerów projektowych, z którymi spotkaliśmy się w trakcie podróży po Europie znajdziecie na stronie eTwTRAIN.  Działo się! Ale wiadomo: "Świat jest książką, Ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę." / Św. Augustyn/

Czy w okresie pandemii można swobodnie podróżować? Oczywiście, że tak! A jak? – Wirtualnie!

W taką wirtualną podróż, w ramach projektu eTwinning „Z pamiętnika e(ko) podróżnika,” udali się nasi uczniowie: Zuzia z 3c oraz Marta, Zuzia i Bartek z 3b. Wraz z uczniami z partnerskich szkół podróżowaliśmy po Dąbrowie Górniczej, Bytomiu, Włoszczowej, Tychach, Cieszynie, Zabrzu, Pułtusku, Wiśle i, oczywiście, Rybniku, a nasze wrażenia z tej niezapomnianej przygody spisaliśmy we wspólnym e-pamiętniku. Nasze dzieło to opis drugiej wizyty w Dąbrowie Górniczej, nasze miasto natomiast przedstawił team z cieszyńskiego Kopernika. Zapraszamy do lektury!

Link do e-pamiętnika.

2020/2021

We wrześniu ruszył nasz nowy projekt eTwinning: eTw-TRAIN, a wraz z nim – wyruszyliśmy w wirtualną podróż po Europie. 14 nauczycieli i 326 uczniów z Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Grecji, Hiszpanii, Kraju Basków, Portugalii, Węgier, Włoch oraz Turcji. No i my – Kopernik. To z pewnością będzie niezapomniana podróż.

W ramach zajęć, m.in. pakowaliśmy walizki.

Pierwszy postój: Europejski Dzień Języków Obcych świętowaliśmy z partnerami projektowymi tworząc wspólnie wielojęzyczny słownik: Multilingual TRAIN Dictionary i nagrywając filmiki prezentujące nasze umiejętności językowe.

Są wśród nas i agencji do specjalnych zadań językowych. Co więcej, mają certyfikat potwierdzający udział w misji językowej! Gratulacje!

Klasa 2c zajrzała dziś do walizek Hiszpanów: co ciekawego spakowali? Dopasowanie 27 walizek do ich właścicieli to niezłe wyzwanie! I świetna zabawa!

Zajrzycie do galerii poniżej i sprawdźcie jak nam idzie!

 

2019/2020

Nasze projekty Erasmus+/eTwinning w roku szkolnym 2019/20

Edu4U eTwinning/Erasmus+ project – Tabor Training Event

Po pełnym wrażeń dniu spędzonym w Pradze – w charakterze poszukiwaczy skarbów zbierających średniowieczne monety w najpiękniejszych miejscach stolicy Czech oraz po wizycie w Muzeum Zmysłów, które dostarczyło nam wielu niezapomnianych doznań nadszedł czas pożegnania. Ale na krótko – już za miesiąc spotykamy się w Polsce Czesi spisali się na medal – wszystko HIGH QUALITY – w tym warsztaty z kodowania: ozoboty i Micro:bits w akcji Tak więc przed nami prawdziwe wyzwanie: pracowity miesiąc, żeby dorównać naszym czeskim partnerom i zorganizować równie ciekawy event w Rybniku dla naszych przyjaciół z Czech, Islandii i Portugalii.

 

W ramach projektu eTwinning/Erasmus+ zatytułowanego Edu4U grupa Kopernika przebywa na wymianie w partnerskiej szkole w Taborze, gdzie, wspólnie z uczniami czeskimi, islandzkimi i portugalskimi nabywa nowe doświadczenia oraz rozwija umiejętności językowe i ICT realizując założenia projektowe. Za nami debata (Cele Zrównoważonego Rozwoju – Quality Education), prezentacje, outdoor learning (bunkry – byliśmy nawet wewnątrz – oryginalne urządzenia i sprzęt militarny przeniosły nas w przeszłość; szlak leśny z ciekawymi wyzwaniami – zadania zaliczone na 100% + udało nam się nie zgubić = sukces ; muzeum w Slavonicach). I to nie koniec atrakcji: warsztaty ceramiczne w Maříž to kolejne wyzwanie: wymaga skupienia, zaangażowania i kreatywności Daliśmy radę.

DEMO PARTY  w kampanii SAFER INTERNET DAY 2020!

Działo się! Prezentacja ‘Online Personalities,’  gra Quizizz Copyright or Copywrong?, postery… To wszystko w ramach przesłania ‘together for a better internet.’

 
pdf
plik pdf - 483.9 KB

Rok szkolny 2019/2020

Z przyjemnością prezentujemy efekt naszej współpracy w ramach projektu eTwinning – Demo Party

Grudniowe odliczanie czas zacząć! Zapraszamy do „lektury” naszego KALENDARZA ADWENTOWEGO, który powstał na bazie współpracy w ramach projektu eTwinning – Demo Party

Link do kalendarza adwentowego

Demo Party! Wystartowaliśmy! W zeszłym tygodniu odbyły się pierwsze w tym roku live sessions w ramach naszego projektu eTwinning. Klasy 2b, 2c oraz 3c spotkały się z online z uczniami hiszpańskiej szkoły Koldo Mitxelena z Vitoria-Gasteiz. Zapowiada się świetna współpraca – będzie się działo .

Eu Code Week nie przeszedł bez echa w Koperniku. Uczniowie klasy 2b z łatwością poradzili sobie z wirtualnym escape roomem. Europeana Treasure Hunt to nasze zadanie przygotowane w ramach projektu eTwinning – Demo Party.

Z przyjemnością informujemy, iż aż 3 nasze projekty eTwinning otrzymały Europejską Odznakę Jakości: Be the Change, Take the Challenge 1819, Key of Life: Biology oraz Words, words, words… Gratulujemy sukcesu uczniom i nauczycielom

W ramach projektu eTwinning zatytułowanego Demo Party, w dniu 5 listopada klasa 3c spotkała się online z naszymi nowymi partnerami – uczniami austriackiej szkoły Die WI’MO z Klagenfurtu. Spotkanie było bardzo międzynarodowe, gdyż uczestniczyli w nim również Ulash i Berkay – uczniowie tureccy, którzy aktualnie przebywają w naszej szkole w ramach wymiany długoterminowej (projekt Erasmus+ EuroSpot)

Będzie się działo – to będzie rok obfitujący w projekty, wymiany, spotkania i ciekawe działania w ramach programów Erasmus+ i eTwinning.

Drugi już rok, wraz z partnerami z Turcji i Włoch, pracujemy w projekcie EuroSpot. We wrześniu 3 nauczycieli brało udział w szkoleniu na temat dziedzictwa kulturowego oraz nauczania metodą Flipped Learning, które miało miejsce w tureckiej miejscowości Zonguldak. Obecnie 8 uczniów pod opieką p. Sylwii Janickiej oraz p. Małgorzaty Szołtysek uczestniczy w wymianie w Bronte, ciesząc się sycylijskim klimatem. Więcej o projekcie w prezentacji Sway.

Startujemy również z nowym projektem Erasmus+/eTwinning zatytułowanym Edu4U. Zapowiada się ciekawa współpraca z partnerami z Czech, Islandii oraz Portugalii. Zwiastun projektu tutaj.

Demo Party to nasz nowy projekt eTwinning – 22 nauczycieli i 416 uczniów z Austrii, Czech, Chorwacji, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Turcji, Węgier oraz Włoch podjęło wyzwanie – w tym roku uczymy się razem!


2018/2019

Kopernik na konferencji eTwinning Schools w Dublinie

W zeszłym roku, w pierwszej edycji konkursu, IV LO uzyskało Europejską Odznakę „Szkoła eTwinning”, jako jedyna rybnicka placówka. W tegorocznej edycji odznaka została przyznana 1004 szkołom europejskim, w tym 39 polskim placówkom, aktualnie jesteśmy więc w gronie 109 polskich szkół, które mogą poszczycić się tym prestiżowym tytułem. Jest to wyróżnienie przyznawane za „zaangażowanie, oddanie i poświęcenie – nie tylko poszczególnych nauczycieli, ale całych zespołów nauczycieli i dyrektorów szkół z konkretnych placówek.” (źródło: etwinning.pl)

Nagrodzone szkoły uznawane są za liderów w następujących dziedzinach:

– praktyki cyfrowe

– eSafety

– innowacyjne i kreatywne podejście do nauczania

– promowanie ciągłego rozwoju zawodowego nauczycieli

– promowanie idei uczenia się przez współpracę wśród uczniów i kadry

Szkoła zaproszona została do udziału w eTwinning Schools Thematic Conference, która miała miejsce w Dublinie w maju 2019 r. Łącznie uczestniczyło w niej 250 eTwinnerów z całej Europy i tylko 11 przedstawicieli polskich szkół – wśród nich Kopernik.

20 marca 2019

Erasmus+ i eTwinning projekt

W dniu 20 marca uczestnicy projektu EuroSpot uczestniczyli w warsztatach językowych, w trakcie których nauczyli się, pod okiem p. Małgorzaty Herok i Katarzyny Siwczak, jak utworzyć Learning Diary przy użyciu narzędzi ICT. Pierwsze posty już zostały dodane.

15 marca 2019

Erasmus+ i eTwinning projekt

W dniu 15 marca uczniowie klas pierwszych odwiedzili Kopalnię Ignacy, gdzie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez p. Małgorzatę Płoszaj. W ten sposób zgromadzili informacje i zdjęcia, które wykorzystane zostaną w mobilnej aplikacji EuroSpot.

6 marca 2019

W dniu 6 marca grupa projektowa po raz drugi uczestniczyła w warsztatach dotyczących mało znanych historii Rybnika. Tym razem p. Małgorzata Płoszaj przyjrzała się eksperckim okiem prezentacjom przygotowanym przez uczniów, które stanowią podstawę dla aplikacji EuroSpot. Efekt: pochwała ze strony eksperta – to jest coś!
 
Z olbrzymią przyjemnością informujemy, że jeden z naszych projektów eTwinning – „Be the Change, Take the Challenge” znalazł się w gronie laureatów konkursu „Nasz Projekt eTwinning 2019”. Brawo 2C!
Więcej szczegółów tutaj:
 
 

5 lutego 2019

Safer Internet Day 2019 – w Koperniku też działaliśmy “together for a better internet”A to w ramach projektu eTwinning “Words, words, words…”

22 stycznia 2019

Odręcznie, zwyczajnie piórem lub długopisem pisaliśmy listy do naszych przyjaciół z Santander. Letters - a thing of the past? Chyba nie, skoro tak bardzo nadal cieszą:)

9 stycznia 2019

W dniu 9 stycznia uczniowie klasy 1b uczestniczyli w projekcie Live Classes organizowanym przez Pearson i BBC. Lekcja poprowadzona online przez Johna Wolfa to dla nas nowe, ciekawe doświadczenie.

21 listopada 2018

W ramach projektu eTwinning “Words, words, words…,” klasa 3a spotkała się online z partnerami ze słowackiej Žiliny. Czy wiecie, że słowo “Rybnik” istnieje również w języku słowackim i oznacza “staw”? Wiemy już, czym są Bryndzové Halušky i Trdelník, teraz musimy jeszcze wybrać się na Słowację, aby spróbować, jak smakują:) To było nasze pierwsze spotkanie, ale z pewnością nie ostatnie!

19 listopada 2018

To były wrażenia! W dniu dzisiejszym klasa 1b udała się z wirtualną eTwinningową wizytą do Rzymu – a konkretniej do partnerskiego liceum Aristotele. Właśnie rozpoczęliśmy nasze spotkanie online, a tu – surprise – niespodziewany próbny alarm przeciwpożarowy u naszych przyjaciół. Włosi ewakuowali się w takim pośpiechu, że nie rozłączyli się z nami, tak więc i my ewakuowaliśmy się z nimi – wirtualnie! Po całej akcji szczęśliwie wrócili do klasy i już bez przygód mogliśmy kontynuować konwersacje – świetne połączenia i świetny angielski! I świetnie, że mamy takich przyjaciół!

Relacja filmowa z sesji

18 listopada 2018

W ramach projektu eTwinning “Words, words, words…” klasa 3c spotkała się w czwartek 15 listopada z uczniami belgijskimi z partnerskiej szkoły Sint-Ursula-Instituut w Antwerpii. Było to już nasze drugie spotkanie online; tym razem w szczegółach opowiedzieliśmy sobie o naszych szkołach i rozkładach zajęć. Belgijski system edukacyjny jest bardzo interesujący, ale jednak pozostaniemy przy swoim – lekcje są krótsze:) Nie obyło się też bez ekspresowej lekcji języków ojczystych – próby powtórzenia różnych zwrotów to zawsze gwarancja dobrej zabawy w czasie naszych sesji!

22 października 2018

Great news! DWA nasze projekty eTwinning: Be the Change, Take the Challenge oraz GSkype Me Your Story uzyskały Europejską Odznakę Jakości. Jesteśmy z siebie dumni!

“Impossible is nothing” – udowodnili uczniowie klasy 1b w dniu 8 października. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu na spotkanie z partnerami z IIS „8 Marzo-K. Lorenz”, nasze lekcje angielskiego nie do końca się zbiegały, ale od czego są przerwy, jak nie od zawierania eTwinningowych przyjaźni? W szczególności długie przerwy… to początki długich przyjaźni!

Projekt „Be the Change, Take the Challenge” edycja 2018/19 – wyzwanie podjęte!

  Z olbrzymią przyjemnością informujemy, iż rok szkolny 2018/19 rozpoczynamy z tytułem eTwinning School, z którego jesteśmy bardzo dumni!


 2017

Z przyjemnością informujemy, iż Kopernik jest uczestnikiem kolejnego globalnego projektu międzynarodowego zatytułowanego Be the Change, Take the Challenge. Do projektu przystąpiło ponad 80 szkół z całego świata, z których większość to nasi zeszłoroczni partnerzy w projekcie ”The Universe Is Made of Tiny Stories”. Zapraszamy do obejrzenia zwiastuna utworzonego przez głównego koordynatora projektu, p. Barbarę Zielonkę – Polkę mieszkającą i pracującą w Norwegii:

Zwiastun projektu

Rozpędu nabiera również nasz projekt ”Skype Me Your Story”, w ramach którego uczyć będziemy się angielskiego w trakcie Skype sessions odbywających się w naszych nowych pracowniach językowych. 

Miasto Rybnik Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach